Over het Dorpsplatform
Wij bundelen de krachten


Oprichting
In januari 2022 is het Dorpsplatform Linschoten opgericht. De ondertekening van de statuten vond plaats op 28 januari 2022.

Initiatieven zichtbaar maken en bundelen
Er zijn veel organisaties actief in Linschoten. Het Dorpsplatform wil een spreekbuis zijn voor de inwoners en verbinding zoeken tussen de verschillende partijen op het dorp: inwoners, verenigingen, ondernemers, scholen, kerken en het bestuur en ambtelijk apparaat van de gemeente Montfoort. 
Door de krachten en inbreng te bundelen kunnen we de initiatieven meer zichtbaar maken en in samenhang oppakken en is er meer kans op succes.
Het platform is een volwaardige gesprekspartner van de gemeente Montfoort. Gebiedsmanager Kathalijne Sluis van de gemeente Montfoort speelt hierin een ondersteunende rol.

Bestuur
Het bestuur van het Dorpsplatform bestaat per 1 januari 2024 uit de volgende personen.
Monique Buijze, voorzitter
Marjan ter Wee, secretaris
Teun Hoogendoorn, penningmeester
Evert de Jong, lid
Niels van Amstel, lid

Werkgroepen
Er is een aantal werkgroepen gevormd rondom actuele thema’s.
Naast deze specifieke aandachtspunten staat het Dorpsplatform open voor alle vragen en suggesties van de inwoners van Linschoten. Daardoor onstaat een overzicht van de thema die leven en de gewenste ontwikkelingen. Dus op alle gebieden, zoals wonen, bewegen/recreëren, dorpsbeleving/-inrichting, groen, verkeer, werken, sociale binding, etc.
Op ieder gewenst moment kunnen er werkgroepen worden gevormd rond thema’s die (dan) belangrijk zijn.

Bewonersavonden
Jaarlijks organiseert het Dorpsplatform twee of meerdere bewonersavonden over thema’s die op dat moment aan de orde zijn.

Reageren?

Wilt u een reactie sturen aan het Dorpsplatform? Wij gebruiken uw reacties om een beeld te krijgen van wat er leeft in Linschoten. Wij sturen geen persoonlijke reactie op deze berichten. Wanneer u dat wel wenst, kunt u een e-mail sturen aan dorpsplatformlinschoten@gmail.com.